Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Nu har jag verkligen bestämt mig.

Av ensammedbarnlangtan - 30 november 2015 20:39

Nu har jag tagit ett beslut som kommer att förändra mitt liv för all framtid. Jag ska spara och spara så jag kan åka till köpenhamn och inseminera mig. Vissa tycker att jag ska vänta. Jag är ju bara 26 och har gott om tid att träffa den rätta. 

Ja visst är det så. Men jag vill inte lägga flera år på att hitta någon kille som delar min dröm. Och så kanske det inte funkar i slutändan ändå. Då är det bättre att ta hela ansvaret själv. I denna bloggen kommer jag att berätta om hur min resa kommer att utvecklas. Det som går emot mig just nu är pengarna. Växellådan på bilen rasade idag och då får man ta besparingarna till det. Men jag har redan ett sparkonto som heter bebis. 

Jag är fullt medveten om allt vad det innebär att bli helt ensamstående. Det är något jag är villig att ta. När saker går sönder som min bil nu så ser jag min dröm bara glida iväg. Men detta ska gå. Det måste det. För jag vill inget annat. 

Kommentera gärna. 

Kram J

 
 
batmanbebis

batmanbebis

30 november 2015 20:56

Lycka till!
men jag har för mig att insemination ska bli lagligt här i sverige nu 2016?

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

ensammedbarnlangtan

30 november 2015 20:58

Tack så mycket. Jo har också hört det. Tydligen var det funderingar som inte kom så mycket längre. Men man kan ju alltid hoppas. Tack för att du tog dig tid att läsa min blogg

 
batmanbebis

batmanbebis

30 november 2015 21:52

Fan jag är säkert på att förslaget gick igenom, har för mig att jag tillomed delade beslutet...Hmm går nog att forska i det där, Fertilitetskliniker borde ju ha koll?
Har du kollat upp om du får göra utredning som ensastående, typ spola äggledarna eller dyl?

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

ensammedbarnlangtan

30 november 2015 22:57

Hmm får väl ta o kolla det då. Nä har faktiskt inte kollat det. Hur gör man då? Hur ser din situation ut? Har du partner eller är du ensam?

 
batmanbebis

batmanbebis

2 december 2015 21:01

Tycker jag absolut att du ska göra. Nu är det ju kanske så att om/när du gör insemination så kommer dom nog att göra en utredning på dig där, göra ett VUL och se så att din kropp "är okej"
Jag har en partner. Haft oskyddad sex i tre år, vi har besökt fertilitetsklinik och gjort utredningar, gjort två inseminationsförsök

http://www.batmanbebis.bloggplatsen.se

ensammedbarnlangtan

3 december 2015 15:37

Tack för infon. Känns bra att ha lite kött på benen när man ska göra detta så det enklast tar sig. All lycka till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammedbarnlangtan - 3 december 2015 17:14

Åh längtar så efter att få ihop så jag kan påbörja min resa. Skulle kunna göra vad som helst bara jag får igenom detta.  ...

Av ensammedbarnlangtan - 1 december 2015 09:14


    De första dagarna med illamående och ömma bröst.   Sedan att få ett plus på stickan. Att få berätta för nära och kära. Att känna dig växa inom mig. Få köpa säng och skötbord och allt du kan behöva.  Få klappa på magen och veta att snart f...

Av ensammedbarnlangtan - 1 december 2015 08:19

Som jag har drömt inatt.  Det var insemineringar och bebisskratt. Jag längtar så. Detta känns kanske dumt. Men kan folk på gatorna tigga så kan jag tigga här.  Vill du hjälpa mig att komma närmare mitt mål? En tjuga gör mer än inget. Jag hade bli...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards